Obiectivul specific 1. Cresterea gradului de constientizare a angajatorilor care isi desfasoara activitatea in sectoarele economice cu potential competitiv identificate conform SNC si in domeniile de specializare inteligenta conform SNCDI privind importanta si necesitatea participarii angajatilor la programe de formare continua. Acest obiectiv vizeaza operationalizarea unei campanii de constientizare care va avea ca principal obiectiv constientizarea angajatorilor privind importanta si necesitatea participarii angajatilor la programe de formare continua. Se va pune accent pe faptul ca amplificarea competitivitatii firmei este direct proportionala cu numarul de angajati care beneficiaza de programe de formare. Campania se va desfasura pe 3 directii care vor asigura sanse egale de participare la proiect pentru persoanele din toate judetele regiunilor Sud Vest, Vest, Nord Vest si Centru, indiferent de gen, nationalitate, rasa, origine etnica, religie sau credinta, handicap, varsta, mediu de provenienta sau orice alt criteriu discriminatoriu.
Obiectivul specific 2. Dezvoltarea competentelor digitale pentru 320 de angajati care provin din cel putin 32 de IMM-uri si alte intreprinderi din sectoarele economice cu potential competitiv identificate conform SNC si in domeniile de specializare inteligenta conform SNCDI din regiunile SV, V, NV si C prin participarea la programe de FPC in domeniul alfabetizarii digitale si pentru dobandirea competentelor avansate in domeniul TIC. Programele de FPC vor aduce un plus de cunoastere pentru participanti, fiind derulate transferuri de informatii cu privire la cele mai relevente arii tematice din domeniul digitalizarii. 160 de persoane vor beneficia de dezvoltarea abilitatilor digitale de baza, participand la programe de alfabetizare digitala, “Competente digitale de utilizare a tehnologiei informatiei ca instrument de invatare si cunoastere”, iar 160 de persoane vor dezvolta competente digitale avansate, participand la programe de specializare, peste 91% dintre cursanti fiind certificati si obtinand o diploma cu recunoastere la nivel national. Beneficiarii de programe de FPC vor putea contribui la cresterea competitivitatii intreprinderilor din care provin, in acelasi timp fiind stabilite premisele pentru o calitate mai buna a vietii acestor persoane (din multiple perspective – financiar, social, psihologic) si a comunitatii in ansamblul sau. Participarea la astfel de actiuni formative are o valoare adaugata semnificativa, reprezentand o oportunitate reala de adaptare a angajatilor la realitatea economica actuala, in care digitalizarea detine un rol esential.
Obiectivul specific 3. Sustinerea a cel putin 32 de IMM-uri din sectoarele economice cu potential competitiv identificate conform SNC si din domeniile de specializare inteligenta conform SNCDI in vederea elaborarii si introducerii unui program de invatare la locul de munca in domeniul alfabetizarii digitale si tehnologiei informatiilor si comunicatiilor, care sa permita valorificarea potentialului de digitalizare a intreprinderilor si a perspectivelor de dezvoltare a acestora prin introducerea si integrarea tehnologiei digitale si determinarea pe aceasta baza a necesarului de formare profesionala in domeniul TIC. La finalul acestei activitati, cel putin 3 IMM-uri vor avea introduse programe de invatare la locul de munca, dar nu mai tarziu de 6 luni dupa finalizarea sprijinului. Astfel, intrepriderile se vor adapta mai rapid la evolutiile specifice mediului economic actual, caracterizat de un dinamism accentuat, avand in acelasi timp un impact pozitiv asupra mediului de afaceri din regiunile SV, V, NV si Centru si asupra nivelului de trai al populatiei. Aceste beneficii se vor rasfrange asupra comunitatii din care intreprinderile sprijinite fac parte, creandu-se astfel un efect multiplicator. Totodata, statul beneficiaza in mod indirect de implementarea proiectului, avand in vedere ca prin cresterea competitivitatii si adaptabilitatii firmelor si resurselor umane se va genera crestere economica.